Handelsbetingelser for erhvervskunder og EAN/offentlige kunder


Se handelsbetingelser for privatkunder


Music Group Denmark A/S og denne webshop vil fremadrettet benævnes som “sælger, os, vi, vores, webshoppen”, mens den direkte købende kunde hos Music Group Denmark A/S vil benævnes som “kunde, dig, din, du, dit”. 


Adresse:

Music Group Denmark A/S
Norddigesvej 4

8240 Risskov
info@musicgroup.dk
Tlf. +45 70273041

Aktieselskab
CVR nr.: 33777175
Etableringsår: 2011

Levering

Fragtpriserne kan variere alt efter ordrens størrelse, leverigssted og vægt. Vi forbeholder os retten til at opkræve den reelle fragtpris, såfremt der er tale om varer der overskrider fragtselskabernes standard dimension- og vægtbegrænsninger. Køber vil naturligvis blive oplyst om dette, inden ordren gennemføres.   

 


Bemærk at du under ordreafgivelse har mulighed for at angive en alternativ leveringsadresse. Denne kan benyttes såfremt det bestilte udstyr skal leveres på en sekundær adresse f.eks. på hovedkontoret eller aktuel byggeplads osv.

Du kan finde vores transportøroversigt her


Hvis du gerne vil vide hvem der leverer kan ordre, kan du logge ind på "Min konto" via vores webshops, hvor det i de fleste tilfælde står oplyst, hvem der leverer ordren. Såfremt dette ikke er oplyst, er du velkommen til at sende os en mail.

 

Betaling

På webshoppen kan der betales med nedenstående betalingsmidler. Når betaling er modtaget afsender vi varerne til dig.

Kort

Dankort 
Visa/Dankort 
Mastercard 

MasterCard Debit 
Maestro 
Visa 
Visa Electron 

Beløbet hæves først på dit kort, når varerne sendes fra webshoppen. Der kan aldrig hæves et større beløb end det, du har godkendt ved købet.

MobilePay

Køb online og betal via din mobiltelefon

 

Bankoverførsel 

Ingen gebyrer

Du overfører totalbeløbet til vores bankkonto i Spar Nord Bank A/S:

Reg.: 9004 - Konto: 4576756068

BIC / Swift code: SPNODK22

IBAN nr.: DK3690044576756068

 

OBS! Ved bankoverførsel er du ikke beskyttet af indsigelsesordningen.

EAN nummer

Kun for myndigheder eller offentlige institutioner

Gavekort

Ved brug af gavekort, kan der kun benyttes én gavekortkode pr. køb

Priser

Alle priser på vores webshops vises i danske kroner DKK og er inklusive moms og andre afgifter. Der tages forbehold for udsolgte varer.

Vi tager forbehold for prisfejl på siden og forbeholder os retten til at annullere en handel, hvis der er opgivet forkerte priser på hjemmesiden, da disse er autoberegnet. Den automatiske bekræftelse på bestillingen, der genereres ved køb, er således en kopi af indkøbskurven og ikke vores accept på at handlen gennemføres.
Det er muligt for dig at se dine tidligere ordrer ved login på vores webshops. Efter log ind kan du f.eks. printe købsfaktura og lignende.
 
Du kan se din købshistorik fra det tidspunkt du har oprettet et login

Rabatkoder og gavekort

Med mindre andet er specificeret, gør følgende betingelser sig gældende i forbindelse med rabatkoder på ordreniveau (ikke enkelte produkttilbud).

1. En rabatkode kan maksimalt benyttes én gang pr. kunde pr. dag. 

2. Der kan maksimalt benyttes en rabatkode pr. ordre.
 

Et gavekort betragtes som et depositum, og forstås derved ikke som et produktkøb. Et gavekort kan ikke benyttes som indbetaling for et nyt gavekort. 
 

​Momsrefusion

Når en vare føres ud af landet, bedes du i forbindelse med dit krav om momsrefusion sende gyldig dokumentation (f.eks. salgsfakturaen med toldstempel) samt dine kontooplysninger ind til os. Når dette er fremsendt refunderes momsbeløbet fratrukket et administrationsgebyr på 10% af momsbeløbet (min. 100 kr. og max. 400 kr.)
 

Returvarer / fortrydelsesret
 

Du har som erhvervskunde eller offentlig kunde ikke returret og/eller fortrydelsesret.
 

Hvis der er noget galt med varen (reklamationsret)

Købelovens mangelsregler kan finde anvendelse på varekøb.

Når du handler på webshoppen har du 24 måneders reklamationsret. 

Du kan således reklamere over fejl eller mangler som var tilstede, da varen blev solgt. Bevisbyrden ligger hos kunden efter de første 12 måneder jfr. købelovens § 83. Varen vil således blive repareret, ombyttet, pengene tilbage eller afslag i prisen, afhængig af den konkrete situation. Det er selvfølgelig et krav, at reklamationen er berettiget, og at manglen ikke er opstået som følge af en fejlagtig brug af produktet eller anden skadeforvoldende adfærd.

Der ydes ikke support eller garanti på gratis software, som ofte medfølger i visse produkter i en prøveversion eller en "Limited Edition"
Support på medfølgende software ydes af producenten. Læs mere om garantireparation.

Hvor hurtigt skal jeg reklamere?

Du skal reklamere indenfor ”rimelig tid” efter, at du har opdaget manglen ved varen. Hvis du reklamerer indenfor to måneder efter, at manglen er opdaget, vil reklamationen altid være rettidig.

Varen sendes efter forudgående aftale til:

Online Distribution

Norddigesvej 4

8240 Risskov 

Danmark

Att.: Reklamation

Reparation
 

Inden du returnerer varen, bedes du oplyse os, hvad problemet er, så detaljeret som muligt.

I visse tilfælde kan reparationstiden minimeres ved at du sender produktet til værkstedet, så kontakt os for nærmere aftale. 

Det er ikke et krav, men det letter vores sagsbehandling, og minimerer ekspeditionstiden for reklamationen.

Bemærk! Vi modtager ikke pakker sendt pr. efterkrav eller lignende.
 

Hvis der sker en fejl på et produkt indenfor garanti perioden (6 måneders garanti fra købsdato + 18 måneders reklamationsret), skal du gøre følgende: 
 
  1. Udfyld vores online RMA-skema.
  2. Send det udfyldte RMA-skema til os.
  3. Afvent vores svar med anvisninger for reparation.
  4. Send produktet i henhold til vores anvisninger (ofte kan varen sendes direkte til producenten, da det forkorter reparationstiden)  
  5. ​Når du sender pakken SKAL du vedlægge:
    1. Print af RMA skema (når du har udfyldt skemaet modtager du en kopi på din mail)
    2. Kopi af original faktura (kan findes i din kundekonto)
    3. Oversigt over medsendt udstyr f.eks. strømforsyning
    4. Adresse som produktet skal returneres til efter reparation

Vi vender tilbage hurtigst muligt efter vi har modtaget din henvendelse.
Bemærk at du som erhvervskunde selv skal betale for at sende varen til reparation.
 

Betingelser for reparation

 

  1. Varen skal sendes forsvarligt pakket ind og helst i original emballage.

 

  1. Hvis den oplyste fejl ikke observeres, eller fejlen skyldes et andet produkt end fremsendte, pålægges et undersøgelses gebyr på DKK 400,- inkl. moms. Beløbet opkræves pr. faktura, og skal indbetales før varen returneres til dig.

 ​

Kontrakten er udformet og indgås på dansk og er ikke tilgængelig på vores webshop, hvorfor du bør udskrive og gemme ordrebekræftelsen. Vi forbeholder os retten til at annullere en handel, hvis der er opgivet forkerte priser på hjemmesiden, da disse kan være autoberegnet. Den ordrebekræftelse der genereres ved køb, er således en kopi af indkøbskurven og ikke sælgers accept på at handlen gennemføres.

Cookie og privatlivspolitik – indsamling og anvendelse af personoplysninger

 

Introduktion

Når du besøger vores website indsamles der oplysninger om dig, som bruges til at tilpasse og forbedre vores indhold og til at øge værdien af de annoncer, der vises på siden. Hvis du ikke ønsker, at der indsamles oplysninger, bør du slette dine cookies og undlade videre brug af websitet. Nedenfor har vi uddybet, hvilke informationer der indsamles, deres formål og hvilke tredjeparter, der har adgang til dem.

 

Cookies

Websitet anvender ”cookies”, der er en tekstfil, som gemmes på din computer, mobil el. tilsvarende med det formål at genkende den, huske indstillinger, udføre statistik og målrette annoncer. Cookies kan ikke indeholde skadelig kode som f.eks. virus.

Det er muligt at slette eller blokere for cookies. Se vejledning: http://minecookies.org/cookiehandtering

Hvis du sletter eller blokerer cookies vil annoncer kunne blive mindre relevante for dig og optræde hyppigere. Du kan desuden risikere at websitet ikke fungerer optimalt samt at der er indhold, du ikke kan få adgang til.

Websitet kan indeholde cookies fra tredjepart: Google.com - FaceBook - Addwish.com

 

Behandling af personoplysninger – opfyldelse af kontrakt

I forbindelse med dit køb hos Music Group Denmark A/S har du indtastet en række personoplysninger, herunder særligt

  • Dit navn
  • Din adresse
  • Din e-mailadresse
  • Dit telefonnummer
  • Dine betalingsoplysninger

 

Disse personoplysninger behandler vi i forbindelse med ekspederingen af dit køb, da det er nødvendigt for, at vi kan opfylde vores del af handlen (samt i en efterfølgende periode på 5 år, så du lettere kan handle ved os en anden gang). Herefter bliver oplysningerne slettet.

Hvis du har bestilt levering, vil oplysningerne om dit navn, adresse, telefonnummer og e-mailadresse blive udleveret til det fragtfirma som skal levere dine indkøb. Vi bruger følgende Fragtfirmaer: GLS - Post Nord - Bring - Danske Fragtmænd - UPS - DHL - Dachser.

 

Behandling af personoplysninger – samtykke

Hvis du har sat kryds i boksen ”ja, jeg giver samtykke til, at I må kontakte mig pr. e-mail med nyhedsbreve eller tilbud”, behandler vi din e-mailadresse og oplysningerne om dine køb hos os, indtil det ikke længere er relevant. Det vil i praksis sige, indtil du gør os opmærksom på, at du ikke længere ønsker at modtage e-mails fra os.

Du kan altid trække dit samtykke tilbage. Dette kan du enten gøre ved at benytte linket i bunden af vores e-mails eller ved at kontakte os på info@musicgroup.dk og oplyse, at du ikke længere ønsker at modtage vores nyhedsbreve og tilbud.

 

Datasikkerhed

Uanset om vi behandler dine personoplysninger med henblik på opfyldelsen af en kontrakt eller på baggrund af dit samtykke, vil vi altid behandle dine personoplysninger sikkert og fortroligt i overensstemmelse med gældende lovgivning, herunder persondataforordningen og databeskyttelsesloven.

Dine oplysninger vil alene blive anvendt til det formål, de er indsamlet til, og vil blive slettet, når dette formål er opfyldt eller ikke længere relevant.

Vi anvender tredjeparter til behandling af dine betalingsoplysninger (E-pay - Nets - Clearhaus) og til håndtering af dine køb (Smartweb, E-Conomic). Vi har indgået databehandleraftaler med disse databehandlere, hvilket er vores garanti for, at de overholder gældende regler om beskyttelse af dine personoplysninger.

 

Oplysning, indsigelse, ændring, dataportabilitet og sletning

Du kan altid kontakte os for at få oplyst, hvilke af dine personoplysninger vi ligger inde med. Dette kan ske ved henvendelse til:

Music Group Denmark A/S

CVR-nr. 33777175
Norddigesvej 4
8240  Risskov
Tlf.: 71 99 53 60
E-mail: info@musicgroup.dk

 

Hvis der er fejl i vores oplysninger, kan du altid bede om at få dem rettet, så vi har de rigtige, lige som du har ret til at få udleveret oplysningerne i et almindeligt format (dataportabilitet). Har du ønsker om ændring eller dataportabilitet, er du også meget velkommen til at skrive til os på ovennævnte e-mailadresse.

Ønsker du ikke længere, at vi skal behandle dine personoplysninger, eller at vi skal begrænse behandlingen af dine personoplysninger, kan du også sende os en anmodning herom til ovennævnte e-mailadresse.

Dine oplysninger (undtagen din e-mailadresse, hvis du har givet samtykke til behandling heraf med henblik på modtagelse af tilbud) vil blive slettet 6 måneder efter, at du har modtaget din vare.

Hvis du ønsker at trække dit samtykke til behandling af din e-mailadresse (så vi kan sende dig vores nyhedsbrev og relevante tilbud), kan det til enhver tid ske ved at trykke på et link i den enkelte nyhedsmail.

Hvis du ønsker at klage over Music Group Denmark´s behandling af dine personoplysninger, kan dette ske til Datatilsynet, på adressen Borgergade 28,5., 1300 København, telefon 33 19 32 00 e-mail: dt@datatilsynet.dk.

 

Udgiver

Websitet ejes og publiceres af:

Music Group Denmark A/S

Norddigevej 4

8240 Risskov

CVR 33777175

Klageadgang

Hvis du vil klage over dit køb, skal du rette henvendelse til vores kundeservice på info@musicgroup.dk eller +45 70273041.